עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

פוסט 9

12/06/2019 18:17
אילן יזראילוב

1. יצירה ושינוע של ידע בתוך ארגונים הוא קריטי להצלחת הארגון ומבוסס רבות על קשרים אישיים. חוק 1-9-90 מתייחס למידת המעורבות של גורמים ברשת החברתית, כאשר ל-1% מהמשתמשים בלבד מיוחסת פעילות תוכן רלוונטית, 9% מהמשתמשים תגובתיים ו-90% הנותרים הם משתתפים פסיביים ברשת.

על מנת להגדיל את אחוז העובדים הפעילים, ניתן לנקוט בפעולות הבאות:

פיתוח תרבות ניהול ידע בארגון - יש להעלות למודעות העובדים את החשיבות של ניהול הידע בארגון, וגם להדגיש את האינטרס האישי של כל עובד לנהל ולשתף ידע כדי למנוע בזבוז זמן, עבודה כפולה וכדומה.

ממשק נגיש ונוח - הקשיים בשיתוף ידע גלוי מבוססים לעתיםעל כך שעובדים מסתבכים עם שמירת המידע במקומות הנכונים. למשל - כאשר שמירה על הדסקטופ קלה ומוכרת יותר לעובד מאשר הזנת מידע למערכת המידע של החברה, יש מידע שלא יגיע למערכת כי העובד לא הצליח או התעצל לשמור אותו בה. לכן יש לדאוג שממשק המערכת יהיה ידידותי למשתמש ככל שנית ומקל עליו לבצע את המשימה.

כדי לשפר את יחס העובדים התורמים מידע וידע לארגון נדרש להשקיע ביצירת מוטיבציה לשיתוף אקטיבי ויצירת אמון כדי לעודד רצון לשתף אחרים בידע. כלומר לפעול לקרבה בין-אישית בין העובדים במחלקות השונות.

על מנת לייצור ידע חדש יש לאתר את את העובדים המומחים בתחומם. לאתר את ה"שחקנים" הבודדים - אלו היכולים לתרום ליצירת מידע ו"לגייס" אותם למטרת ייצור ושיתוף הידע במערכת. במידה והקישוריות טובה, הקשרים בין האנשים ברשת החברתית הפנים הארגונית יהפכו במהרה לתשתית הידע בארגון.

 

 

2. אתייחס לכל מאפיין שהופיע במאמר:

1. כמעט כל עובד תלוי באחרים על מנת להצליח - רשת חברתית מקשרת בין אנשים ומאפשרת תקשורת מהירה וזרימה של ידע מאדם אחד לשני ביתר קלות, כלומר רשת חברתית יכולה לסייע לכל עובד להצליח יותר בביצוע תפקידו.

2. התלות מתבטאת לא רק בעשייה, אלא בידע חיוני הנדרש אפילו לעצה בלבד - רשת חברתית מאפשרת תקשורת בין אנשים, התייעצות ולמידה אחד מהשני.

3. לעתים קרובות, העובד תלוי במישהו שתלוי באדם שלישי שתלוי באדם נוסף - רשת חברתית אמורה לקשר בין כלל העובדים בארגון. בעזרת הרשת חברתית ניתן לקצר את קבועי הזמן הנדרשים כדי להגיע לאדם השלישי או הרביעי בהם יש תלות ובכך לייעל תהליכים.

4. בפרט, יצירת ידע ארגוני/מקצועי חדש דורשת מעורבות של הרבה אנשים - רשת חברתית מושתת על קישוריות וקבוצות של אנשים.

5. עובדים רבים נדרשים לתת מענה איכות ובזמן לגופים שונים בארגון - רשת חברתית מקשרת בין כל העובדים בארגון, זרימת הידע והתקשרות הופכת להרבה יותר קלה דרך הרשת.

6. יש תהליכים עסקיים שהם חוצי ארגון יותר מתמיד (שימור לקוחות, פיתוח ושיווק מוצרים) - רשת חברתית מאפשרת שיתוף מידע באופן קל ומהיר. כך כל העובדים בארגון יכולים לתרום לתהליך העסקי.

7. צירי הדיווח הופכים להיות מגוונים ובדרישות משתנות- רשת חברתית מקשרת בין כל העובדים בארגון ונותנת תשתית קלה לדיווחים.

8. באופן כללי, העובד נדרש לריבוי משימות - ניתן לשתף ולהיעזר בעובדים אחרים בארגון לצורך מילוי המשימות ולמידה של משימות לא מוכרות מעובדים מיומנים/ותיקים יותר.

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: