עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

פוסט 8

05/06/2019 14:08
אילן יזראילוב
1.   

צרכים אישיים:

·        קבלת סיוע בפתרון בעיות מאנשים הנמצאים בקהילות הידע.

·        קבלת הדרכות מקוונות בנושאים רלוונטים.

·        יצירת קשרים עם בעלי תחומי עניין דומים.

צרכים ארגוניים:

·        קהילות ידע מסייעות בשימור הידע בארגון.

·        קהילות ידע מסייעות בגיוס עובדים- קהילה עם אנשים בעלי תחומי עניין משותפים.

·        קהילות ידע מאפשרות שיתוף ידע בארגון – ניתן לשאול שאלות ולקבל עליהם תשובות מבעלי ידע רלוונטי.

2.  

צרכים אישיים:

·        שימוש בויקי כמילון עבור העובדיםהשונים.

·        שימוש בויקי במאגר ידע רחב – כל המידע מרוכז במקום אחד.

·        שימוש בויקי נגיש מכל מקום ומאובטח.

 

צרכים ארגוניים:

·        שימוש בויקי מאפשר שמירה של אנשי קשר ובעלי תפקידים בארגון.

·        שימוש בויקי מאפשר שיתוף של ידע- לא כדוא"ל בין מספר אנשים אלא פומבי עבור כל האנשים בארגון.

·        שימוש בויקי ככלי לאיתור משרות פנויות, אם אולי רוצים להחליף תפקיד, או לצרף חבר לארגון.

 
3. בעיות ארגוניות שרצוי וניתן לפתור באמצעות קהילת ידע יהיו בד"כ בעיות כלליות יותר, אשר דורשות דיון בכדי לפתור אותן. לעומת זאת, ניתן להשתמש בויקי כאשר מחפשים הגדרות יותר ספציפיות, כללים או תיעוד תכנים ותהליכים קבועים המוכרים לארגון. הויקי הוא כלי לניהול ידע עם גישה לאנשים מסויימים. הויקי מאפשר לנהל הרשאות והינו והוא כלי מאובטח. עובדי הארגון השונים יוכלו לגשת אליו בעת הצורך, ובכך להיות בעלי גישה לידע רשמי, מהימן ועדכני.נבחר להשתמש בקהילות ידע, כאשר ההרשאות אינן חשובות לנו, ונרצה גם לערב גורמים חיצוניים ולקבל מהם חוות דעת. קהילת הידע מאפשר לכל גורם לתת ולקבל ידע בכל רגע, תוך יכולת לנהל דיון על הנושא, ולהתייעץ בעת הצורך. כלומר, נשתמש בויקי ככלי יותר פורמלי, ואילו בקהילת הידע ככלי יותר אישי
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: