עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

פוסט 7

27/05/2019 14:05
אילן יזראילוב

1.תחילה נבין מהי המוטיבציה לשימוש במיקור חוץ בפיתוח תחום חדש בארגון. 
בתקופה המודרנית נדרשים ארגונים ועסקים להתמחות בתחומים ובשירותים אותם הם מציעים. המגוון הרחב ותחומי ההתמחויות השונים יוצרים תחומי נישה ונותני שירותים מסוימים שמגיעים למומחיות שיא בעיסוקיהם. בעולם מודרני זה, אחת משיטות הניהול בארגונים הינה לייצא תחומי פעילות שלמים למיקור חוץ ולקבל את השירות מאדם או ארגון המתמחה בתחום. הבחירה במיקור חוץ נותנת אפשרות לארגון לעסוק בתחומי הליבה שלו באופן מלא ולהוציא את כל מה שאינו בלב פעילותו אל עובדים וארגונים חיצוניים.

אם כך ניתן לצפות ארגונים רבים הבוחרים לשלב מיקור חוץ במספר אופנים. 
שימוש בחברת פרסום חיצונית הינה דוגמה מובהקת למקור חוץ הדורשת מומחיות אשר ככל הנראה לא נמצאת בליבת הארגון שלנו. תחום נוסף הדורש ידע ומקצועיות לשם הצלחתו הינו ניהול, התאמה, ותחזוק מערכות טכנולוגיות ומערכות המידע של ארגונינו. בנוסף, בשל הפיתוח החדשני, ידרשו עובדים נוספים - לכן חברות השמה וגיוס כוח אדם כמיקור חוץ יהיו פתרון טוב ויעיל.

2.הצלחת מוצרים חדשים בשוק תלויה בהכנת הקרקע לפני הייצור שלהם. בכדי לדעת אילו מוצרים "יתפסו" בשוק, חברות מבצעות שיטות שונות המשתפות את קהלי היעד בכדי לקבל מהם פידבק על המוצר. דוגמה לכך מתבצעת ברשת 'סטרבקס' אשר מעניקה מספר מוצרים חינמיים ללקוח, והמוצרים הנבחרים ע"י רוב הלקוחות ניתן להסיק כי אלו המוצרים המועדפים בשוק. 

בנוסף, בשיעור דיברנו על 4 טכניקות לביצוע דירוג מוצרים, בעזרתם נדע אילו 3 המוצרים הכדאיים להשקעה. הטכניקות הם:
* שימוש בגיליון ציונים - מכיל רשימת קריטריונים ובסיומו מעניק כתוצאה אילו קריטריונים יותר חשובים למשתמשים. בעזרתם נבחן איזה מוצר עונה על קריטריונים אלה.
* שימוש באסימונים - קהילת הלקוחות מקבלים מכסת אסימונים  ותבחר איך לחלק אותם בין המוצרים השונים. ריבוי האסימונים בבחירת מוצר מסוים תעיד על הצלחתו.
* טורניר רעיונות - מיועד בעיקר לפרויקטים חדשניים. מדמה טורניר בו בוחרים 2 רעיונות ראש בראש והמנצח ברוב קולות עולה לשלב הבא. כך מתבצע עד לשלב הגמר בו יבחר המוצר המובחר ביותר.
* שיווקי חיזוי - מתנהל כמו מניות. המוצר שזוכה להרבה כוונות להשקעה הוא הנבחר.

בעזרת שיטות אלו נוכל להצביע על המוצרים עם סיכויי ההצלחה בשוק, וככל הנראה רצוי להשקיע בהם.

3. ראשית, כעת שימוש בגורמים חיצוניים לחברה, עולה הצורך לשתף אותם בפטנט ולחשוף מידע רגיש לפיתוח הסטארטאפ. יש סיכוי שמדובר במרגלים שיכולים לפגוע בהצלחת החברה והפצת הרעיון למתחרים.

שנית, מימון המונים לרוב בא לידי ביטוי במספר משקיעים רב. כל משקיע מצריך מהארגון התייחסות פרטנית לצרכיו - דבר הגוזל זמן עבודה, כסף וקשב רב מהארגון בתחילת דרכו. אם כך, ריבוי משקיעים מביא כסף לחברה אך מעלה את הסיכון שארגון לא יעסוק בתחומי הליבה שלו באופן מלא אלא יבזבז זמן רב סביב.

סיכון נוסף אך המסוכן ביותר הוא יצירת האופוריה מהכסף המוזרם לארגון בקלות. כאשר המשאבים מגיעים בקלות, ישנה נטייה לפזיזות וחוסר הערכה למשאב כך שהוא יתבזבז במהירות ולא בצורה יעילה כמצופה.
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: