עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

פוסט מספר 6

22/05/2019 16:40
אילן יזראילוב
1. על פי המאמר המצורף לחדשנות Toyota: 

a. הכישלון לפי חברת Toyota הוא הבסיס להתפתחות. את הכישלון מתחקרים ולכן ניתן ללמוד מהניסיון. Toyota מאפשרת לעובדיה לעצור את קו הייצור עקב בעיה. החברה לא תנזוף בעובד אלא להפך תשבח את העובד על מציאת התקלה. תגמול זה הוביל להתנהגות ארגונית טובה יותר למציאת תקלות. המאמר טוען כי גישה פתוחה זו לכישלון תוך לקיחת סיכונים, מובילה להתפתחות וחדשנות ארגונית.

Toyota התאימה את מערכת התגמול שלהם לפי רעיון ה"תגמול האמריקאי". Toyota מתגמלת לפי צוות ולא לפי אדם יחיד כפי שנהוג ביפן. Toyota הבינה כי יותר חשוב עבודת הצוות ותועלתה. Toyota מחלקת את הבונוס שווה בשווה בין חברי הצוות, כלומר העובדים נבחנים לפי הצלחה קבוצתית. שיטה התגמול הקבוצתית מובילה לשיתוף פעולה גבוה בין חברי הצוות, מקדמת את שיתוף הידע בארגון – אינטרס משותף לעובדים, מגבירה את המקצועיות של כל עובד בזעות העמקת הידע, מוסיפה מוטיבציה לעבודה ומייעלת את תהליך העבודה.

2. חברת בגיר המייצרת חליפות נתקלה במשבר כלכלי כשהלקוח הגדול של החברה החליט להפסיד לעבוד בעזרתה. המנכ"ל חיפש כיצד להתמודד עם משבר זה וחשב על הזדמנות ליתרון תחרותי חדשני שימנף את החברה מחדש. הרעיון היה לצאת מהנורמה של החליפות הרגילות ולהביא לשוק סוג חליפה חדשה שניתן לכבסה בכביסה ביתית וללא צורך בניקוי יבש באותה עלות רכישה. הדבר הוביל להוזלת עלות החליפה בטווח הארוך עקב הורדת העלויות הנלוות ובהתעסקות העתידית בניקוי יבש. החליפה החדשה הפכה להצלחה גדולה, החברה הגדילה את קהל לקוחותיה בעקבות יתרון תחרותי זה, ואף פרצה לשווקים נוספים.

3. מודל "סנפיר הכריש" הנו מודל הנוצר כאשר מוצר חדש נמצא בתהליך החדירה לשוק. שוק זה הוא שוק מתפתח שמתחדש במהירות. בשוק זה ישנה עלייה חדה במכירות ולאחר זמן קצר ישנה ירידה ומכאן שמו.
בעקבות כניסה של מוצרים רבים לשוק זה תוך שמירה על האיכות והורדת מחירים נוצר הד תקשורתי המוביל לעלייה ברכישת המוצרים. ישנה ירידה מכירות בהמשך עקב מתחרים חדשים נוספים וחיקויים שיוצאים במהרה לשוק כדי לרכב על הגל של הד תקשורתי זה.

בעידן הטכנולוגי של היום זמן ההד התקשורתית למוצר דיגיטלי יכול להימשך שבועות בודדים בלבד עקב הטכנולוגיה המתפתחת, ולכן נוצרים סנפירים בכל אימוץ רעיון חדשני. חדירה מהירה וירידה מהירה.
אוריון
22/05/2019 21:16
השיטה לתגמל עובדים בצורה שיתופית, עשויה לדעתי לעבוד רק בקבוצות קטנות ומגובשות, בחברות שיש בהם הרבה עובדים, יהיו כאלה שיסמכו כבר על האחרים שיעשו את העבודה בשביל להשיג את הבונוס ופחות יתאמצו מאחרים. בקבוצות גדולות ולא מאורגנות חברתית עדיף לתגמל את הכוכבים, זה יוצא טבעי יותר בהתאם לתפוקה בפועל.
את סעיף 3 רשמת לא ברור, לא כל כך הבנתי.
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: