עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

פוסט 4

01/05/2019 01:28
אילן יזראילוב

המאמר עוסק בהטיות הידע בבית הספר התיכון ובמסלולי התואר הראשון באקדמיה המוגדרים כמוסדות מובהקים של ידע. הטיית ידע מוגדרת במסגרת זו כקבלת החלטות פגומה באופן מובנה בתהליכי הלמידה וההוראה. המחקר הוא איכותני ובא לטעון כי אף על פי שליבת העיסוק של מוסדות החינוך הוא הידע ותהליכי הלמידה וההוראה, בפועל כיום מאגדים מוסדות אלו הטיות ידע מהותיות ומשמעותיות. הטיות ידע אלו מובילות לשיפוט מוטעה של תוצרי הידע ולהערכה שגויה של המטרות והיעדים הנדרשים ממערכות אלו. המאמר מבקש להצביע על בעיה מובנית בתהליכי הלמידה וההוראה, ולטעון כי תיקונים מהסוג שהמערכת מנוסה בהם בשיטה הקיימת לא יועילו. המסקנה המתבקשת היא שנדרשת גישה ניהולית שונה לגמרי המתאימה לתנאי סביבה שמשתנים במהירות. החשיבות של נושא זה היא שהבנת מנגנוני ההטיה עשויה לסייע בפיתוח תהליכי למידה המותאמים לסביבתם ולשימורו.


במאמר ישנה סקירה נרחבת של הטיות, שמראים דרכם כיצד ניתן לנהל ולשמר את הידע בצורה טובה יותר. בפרק של הטיות טכנולוגיות מוסברים על תקשורת סינכרונית וא סיכנרונית לדוגמה וכיצד תקשורת א סינכרונית עוזרת בשימור הידע.

להבדיל משיטה רגילה שהיא סינכרונית- כמו בשיעורים בכיתה שיש דיון שהחומר לא מתועד ולכן הוא נותן רק בזיכרונם של אנשים.


מילות החיפוש: הטיות ידע, תהליכי למידה, הערכה ושיפוט במערכת החינוך.
שם המאמר: הטיות ידע ותהליכי למידה במערכת החינוך
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: